2011. január 13.

Az én rutinvizsgám #9

Az rutinvizsgám szerintem könnyen leírható. Ha jól emlékszem akkor hétfőn volt egy órakor, azért én fél egyre mentem. Gyülekeztek az emberek, kis eszmecsere volt, hogy ki és hogyan, meg persze az 'állítólag' dolgok.  Egy srác azon panaszkodott nekem, hogy ő csak a műszakitól fél, mert mindig elfelejt valamit.  Mondtam, hogy pedig könnyű, kormány,gumi,lámpák,fékek, rendszám és kész. Kissé azért ideges voltam én is, mert ugyan elég ritkán, de volt, hogy a kettes feladatot elrontottam valahogyan a nyolcasoknál. Meg az első feladaton az alagúton haladást sem úgy gyakoroltam az első 85%ban hogy ott meg kell lennie a nyolc másodpercnek. Ugyanis Sanyi ezt nem mondta, csak mikor testvére jött ki utolsó óra előtt, akkor ő mondta nekem. :-S

Miivel volt még vagy 20 percünk, így mindenki mehetett még pár kört. Én kettőt tudtam, mikor az iskola vezetője mondta, hogy most adjam át a motort. Oké persze. Akinek átadtam az ment még kb 8 kört egyedül. Na , nagyon igazságos volt... :-/

Aztán megérkezett a vizsgabiztos, Viktor az iskolavezető odajött hozzánk, és közölte mindenki megnyugtatására, hogy a vizsgabiztos ott az a 112 éves bácsi a bottal és szereti az embereket megrántani és a műszakiban is kérdezhet meglepő dolgokat.  Így gyorsan tartott még nekünk egy 5-6 perces motorkezelési oktatást. Közben aláíratta a vizsgalapokat, miszerint nem ittunk, nem drogoztunk tudomásul veszünk mindent és felelősségteljesen kiállunk vizsgázni. :) Ez után gyorsan aláírtuk az óráinkat is, mert az ott nem szoktuk, de vizsgázni csak megfelelő óraszámmal lehet - elvileg. Itt ha kevesebb volt, nem baj, ezért tetszett ez az iskola mondjuk.

Előttem jött elsőnek egy A1-ről áttérő A-ra, neki így tolni nem kellett, sikerült neki gyorsan. Kérdeztem tőle, hogy régóta motorozol-e, azt mondta kb 3 éve, most venne egy nagyobb motort ezért csinál ő is A-t.

Utána jöttem én. Sajnos a gép ott állt a pályán, de nem az amivel szoktam gyakorolni (CB500), hanem egy másik fekete CB500, amivel egyszer mentem, de szokatlan volt a kuplungja.
Na mindegy, odamentem, bemutatkoztam, elkérte a papírjaimat, minden ok. Jött a műszaki vizsga, tartottam kissé tőle, hogy belemegy mindenbe, de nem tette. Ha jól emlékszem a kuplung holtjátékát kellett elmondanom. Mondta, hogy öltözzek be, ő beállt a pályával szembe hosszanti irányba, én meg kezdtem.

Ezt követte a nyolcas tolása, rendben megvolt. Jött az egyes feladat, megcsináltam. Visszaérve közli, hogy az alagútban nem mentem nyolc másodpercet, így sajnos ez most nem sikerült. :-o Én is számoltam, valóban kb csak hat és fél volt, de nem gondoltam, hogy ez ennyire számít!  Azért sem, mert az életben mikor lesz olyan szituáció amikor tartósan csak 0,9 m/s sebességgel haladhatsz? Ha tudod, lécci írd meg ide, érdekelne.
Később jöttem rá, hogy ráadásul velem szemben ezt hogyan mérte meg? Meg oldalnézetből könnyű, de szemből kicsit sem. Hát fasza, mondtam ott mindenkinek, hogy erre vigyázzanak. Kicsit beszélgettem még, meg befizettem a következő vizsgát az iskolának. Eközben ment még 2 vizsga, direkt néztem, de legalább 8mp -et senki nem ment... Ilyen 7 -7,5 között. Igazságtalannak éreztem.

A vizsga közben tudtam meg azt is, amit írtam korábban, hogy elvileg a vizsga végigmegy akkor is, ha a műszakin megbuktál. Tehát lehet, hogy a 3 gyakorlati pályán végigmész jól, de a legvégén kiderül, hogy megbuktál, mert kihagytál valamit a motor ellenőrzésénél.

A hetet követő hétvégén mentem még egy órát gyakorolni, de sokat költeni már nem akartam rá. Kb egy héttel később megint voltam vizsgázni. Az eleje ugyanúgy zajlott, megérkezés, locsifecsi, papíraláírás és kis gyakorlás. A vizsgabiztos most egy középkorú pasi volt, sem nem szimpatikus sem nem unszimpatikus.  A műszaki vizsga közben volt érdekes módon csak nehézségem, ugyanis eleve végig cigizett ami eléggé zavart, továbbá semmit nem várt meg, hogy végigmondjak. Pl neki nem tetszett az sem, hogy úgy ellenőrizzük a gumi nyomását, hogy rálépünk. Azt mondta, üljek rá és rugózzak egyet rajta, az biztosabb. Hát jó, így is tettem. A hátsó index ellenőrzése közben elmondtam, hogy a rendszámtábla jól kell olvasható legyen és tiszta. Aztán kicsit később, mikor a féklámpát mutattam, akkor arra gondoltam, hogy a rendszámos dolgot megint elmondom, mert az előbb eléggé a cigivel volt elfoglalva. Aztán  rákérdezett még a motorolajra, elmondtam mindent, jó lesz. És végül rákérdezett arra, hogy mit hagytam ki. Húú, elkezdtem végiggondolni, hogy mit!? Nézek magam elé, kicsit segít, hogy hátul... Nézem, féklámpa megvolt, gumi nyomása ugye abszolút volt kétszer is,.. megint segít hogy 2010.jan.1 óta kötelező. NA, ekkor leesett, hogy ez csak az a hülye rendszám lehet, amit mindössze kétszer mondtam el!! Elmondom újra,azt mondja hogy jó, akkor öltözzek be és mehet. Innentől semmi gond nem volt, az alaútban is mentem vagy 9 mp -et.. úgy voltam vele, hogy én itt még egyszer ugyan nem fogok megbukni! :) Sikerült is, végülis simán.

1 megjegyzés:

  1. Én ma megyek rutinból vizsgázni, nagyon hasznos volt minden leírásod és köszönöm.
    Sanyi alatt minden bizonnyal Hartman Sándor-t érted, engem is ő oktatott. :)

    VálaszTörlés