2011. január 7.

Cuccok keresése. Milyet? #5


Az első ruitonórám megvolt, az azt követő napokban elkezdtem keresni bukósisakot, meg kabátot. A sisaknál elég alapos voltam, a  biztonság az első! Tényleg, nekem ez elég fontos. Sok leírást és videót találtam erről, pl:


A motorsuli többi részét is javaslom megtekintésre, a jútyúbon megtalálod.Van egy másik videó is,
de azt végül azért nem szúrtam be, mert valószínűleg egy boltos eladó beszél róluk és egy aló kategóriás sisak szerinte 50.000ft. Nos, én többért vettem mit 50.000 valamivel, de az elég jó. Azért mégse essünk már át a ló túloldalára! Ha van egy zsák pénzed, akkor javaslom, hogy vegyél drága és elit sisakot, de 50.000 -ért is már elég jókat kapni. Amikor én voltam vásárolni, akkor akár 9.000 forintért is vehettem volna újat... Talán az tényleg gagyi. Végül én egy GIVI X Modular -t választottam, akciósan volt 52.000 ft.

Givi X-Modular
Pont ugyanilyen, fehér. Nyitható és felnyitható, cserélhető és külön mosható benne a párna, aminek a fülpárnája külön van. A dobozban volt hozzá kisebb és nagyobb fülhöz való párna. Bogárvédő is van az elején, valamint az szájnál, kobaknál én állítom a bejövő levegőt. Hangszigetelése elég jó így. Bal oldalt van egy kar rajta, amivel a beépített napszemüveget tudod lenyitni egy mozdulattal még kesztyűben is. :)  És végül de nem utolsó sorban két ujjal nyitható csat, csak egy kis zsinórt kell meghúzni és kiold. :)

A sisakok amúgy vagy műanyag thermoplasztik héjúak, kevlar vagy karbonszálásak szerkezetűek. Az enyém az elvileg gagyibb első kategória. Sok kritika éri őket, mert tény, hogy UV sugárzás következtében nyáron meggyengül a szerkezetük és elvileg 2-3 év után kuka. Azonban pl ez a Givi modular full UV szűrős, így ettől nem kell tartani. Azért is vettem fehéret, hogy nyáron kevésbe melegedjen plusz nagyon nagyon tetszett. :)

Sisak váráslásnál a méret megválasztása még a kulcskérdés. Mérd meg a fejed a homlokodnál, a fül fölött és ennél nagyobb ne vegyél. A jó sisakot kicsit nehéz fejre húzni és az oldalszivacsok kissé benyomják az arcbőröd. Ha csücsöríteni kezdesz, és zsibbad a fejed, az azért túl kicsi, erre is figyelj. Ami még jó, ha könnyű is a sisak. No ez tök pénztárca dolga már csak.

Mikor keresgéltem találtam egy új találmányt, amiből már fehér holló szintjén, de lehetett venni. A superskin,  egy tapadó réteg a sisak körül. A lényege, hogy eséskor a fejed nem kezd pörögni rögtön, hanem csak egy kis idő után. Ha érdekel és nem drágább, akkor olvasd el : itt.

Mivel a hely ahol vásároltam elég  1. segítőkész volt és  2. nagy is, továbbá  3. árakkal sem volt elszállva így leírom nektek: www.shox.hu. Ugyanis ebből a három dolgoból max kettő teljesült korábban. Én a szentendrei utcai boltban voltam, de asszem már a XIII. kerületben is van egy. Ott nem jártam.

Ugyanitt vettem egy bőrkabátot is, nos ezen sokat lovagolni tényleg nem lehet, de jó ha protektoros. Még jobb, ha cserélhető protektoros. Alján legyen cipzár hogy később nadrágot is tudj hozzá csatolni. Ha jól láttam, akkor külön "jó" hogy kétfajta cipzár méret is van, szal aki tuti 100%-ra akar menni, az vegyen szettet rögtön. Láttam is ott egy szép fehéret, de 180.000 ft volt... Aztán pár héttel később mikor visszamentem protektorokért, láttam hogy akciósan 80.000 van szettben fehér bőrruházat, ilyen:


Még nincs, de remélem mire pénzügyileg megint kicsit jobban leszek, akkor még tudok majd venni. :)  Végül egy new team dzsekit vettem, piros csíkokkal, mert a méretemben már csak ez volt. Akciósan volt 28-30, most úgy látom jóval többe kerül.
AGV New team bőrdzseki

Később vettem bele olyan hát, váll és könyökprotektorokat, amik ütés hatására felduzzadnak, így sokkal több energiát nyelnek el. Nem volt olcsó, mert a hát valami 15.000 volt, a könyök és a váll pedig összesen még 15.000 ft. Annyi volt csak a baj, hogy a hátprotektor nagyobb volt, mint a rés ahol be lehet rakni. Ezért kissé össze kellett hajtani, már ekkor elkezdett puffadni. :) Arra kell figyelni, hogy lehetőleg állítva tárold a kabátot és ne legyen rajta súly, mert az 'használja'.  A protektorok amúgy Forcefield márkájúak (FSPORTB1-001), hogy mennyit védenek, szerencsére még nem volt alkalmam kipróbálni. :)  Egy kis interjú a forgalmazóval:

 

A többi ruhára még visszatérek, vagyis folyt köv, de sisak és jó kabát protektorral az tényleg legyen!!!Tudod másik mocid még lehet, de új fejed már nem.

2 megjegyzés:

  1. Most olvasgatom a blogod, mert most csinálom a motoros jogsit én is. A Suzuki TU 125 kifejezésről kerültem ide. Amit megjegyeznék, hogy "50 ezer alatt nincs jó sisak" azért elég keményen a kereskedői hozzállást tükrözi, neki azon van a legtöbb haszna, mindenből a legdrágábbat akarja eladni. Természetesen egyetértek azzal, hogy védjük magunkat, de azért lehúzni se hagyjuk magunkat! :) Jó sisak, protektoros dzseki és jó csizma tényleg kell, ha komolyabb motorra ülsz, de "libakergetőn" felesleges drágább cuccokat venni, mint amennyibe a gép kerül. Kis vacak géppel úgysem mész gyorsan.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Tök jó, nem is gondoltam, hogy ezt bárki olvassa... :) Ha egy robogót veszel és csak 30-al csattansz neki egy padkának az is bőségesen fatális. Ha van kérdésed, írd meg nyugodtan.

    VálaszTörlés