2011. január 3.

Első gépjármű - kell-e egyátalá'? #1

Ezt a bejegyzést ha időhűek akarnánk maradni, akkor bőven 2010 első harmadára kellene címkézni. Meg is tenném, de ha jól gondolom ezt nem lehet.
Tudni kell rólam a további szöveg értelmezése miatt, hogy 29 évesen még sosem volt autóm vagy motorom. Én a WC-re is biciklivel járok. :) Persze nyaralni meg kirándulni mindig busszal meg vonattal mentünk párommal vagy ugye repülővel. Aztán már ott is biciklivel mindenhova. Azt kell mondjam, hogy a bicikli majdnem mindenre alkalmas amire egy autó is. Pl már 2007 óta BP-en élek, de Székesfehérvárról származom. Oda, ha jó idő van simán megyek bringával, még azt sem írom hogy kevés cuccal. De az tény, hogy közeledve a harmadik x-hez Bp-en kívüli utazáshoz egyre csábítóbb gondolat lett a 'gépjármű' vagyis bármi amit nem nekem kell hajtanom. Ehhez nagyon nagyban hozzátesz az, hogy MÁV és BKV. Szerintem nem kell részleteznem. :) Volt olyan utam Fehérvárra hogy 140 perc alatt sikerült leérnie a vonatnak pedig csak eső esett, 10fok... Mindez 2000 ft- ért. Aki nem ismert Székesfehérvárat annak annyit elárulok, hogy szép és jó, de tömegközlekedés csak papíron van. Mert az, hogy a vasútról az Öreghegyre a 31-es busz óránként indul (kb 5 perccel korábban mint az aktuálisan beérkező pesti gyors) az nem tömeg és nem közlekedés. Más busz nincs hozzánk.

Aztán történt 2010-ben egy este, hogy a Vágány utcában elestem bringával, mert a kettéágazó bringaút bal felére kivágtak egy fát, ami hogy hogy nem, nem volt sem elkerítve, sem kivilágítva. Ugyan nem mentem neki, de röpültem egyet. Semmi bajom nem lett csak a bal térdemmel lett valami, valami olyan, amit nem lehetett kimutatni, de nekem még hónapok után is okozott fájdalmat és bosszúságot. Ekkor jött a végső elhatározás, hogy veszek egy 'gépjárművet' ami olcsó, nem kell hajtanom, egy hátitáska és 3 pogácsa szállítására alkalmas. A blog címe asszem elárulja, hogy végül mire esett a választás. :) Pedig ekkor még nem volt egyértelmű, hogy autó lesz, motor vagy sárkányrepülő, mopedautó, benzines roller, quad, motorcsónak vagy éppen trike.

Később egy Jászai téri sétálás közben megláttam egy motort, ami a meki előtt állt és kényelmes nagy ülése volt, és rengeteg táska hátul. Gyönyörű volt. Akkor jöttem rá, okés, akkor nekem is ilyen kell. Olcsó lesz? Hát, megnézem itt-ott ,de egy autónál valszeg olcsóbb. Mennyit eszik? Kideríteni! Mennyi az a cucc hátul? Azt is kideríteni! :) Különben utólag asszem egy Kawasaki Voyager 1200 volt vagy Honda GL1200. Az 1200 -re emlékeztem.  Olcsónak egyik sem az, főleg a Honda nem, főleg ha nem egy matuzsálemet keres az ember. De még annak is 1M az ára. Én tudtam hogy 700k -nál többet nem fogok kiadni. Elsőre biztos nem.

Pontosan nem is tudom már hogyan jött a 'szerelem' de egyre inkább a maxirobogók felé tendált a figyelmem. Ha jól gondolom akkor korábban is tetszettek. Kényelmes ülni rajtuk, keveset esznek és talán nem túlzás kijelenteni, hogy egyetlen motor sem tud alapban annyi mindent szállítani, mint ezek. Most lelövöm, de végül nem robogót vettem.

Na, de nem akarok előreszaladni. Bátyámmal történt beszélgetés és egyeztetés után eldöntöttem hogy autót nem akarok.  Városban itt Büdipesten akkor sem használnám, ha ingyen lenne az üzemanyag. Hazafelé a nagykörúton van hogy a Petőfi hídtól a Blaháig álló kocsisor között tekerek el. Néha eszembe jut reggel hogy a sorban az utolsó csávó most érhet csak haza... :) Tehát városban tuti nem kell, vásárolni kellene csak meg kirándulni. DEa ahhoz luxus, hogy átlag egy hónapban egyszer üljünk bele. Majd ha lesznek gyerekek, akkor lehet.  Ezek után már biztos voltam benne, hogy motorozni fogok, amúgy is ki vagyok békülve a kétkerekűek világával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése