2011. január 8.

Rutinpályán II., a 0. , a 2. és 3.és feladat #6

A második és harmadik órától már mentem mindegyik feladaton. A második tehát ez:


Rutinvizsga, 2. feladat (klikk a nagyobb képért)

Itt indexelni már csak elindulásnál kell, többi kanyarban nem, indexet kimondottan csak az első feladatnál kell használni.  A menete a következő: elindulsz hátrapillantással és indexel, gyorsítás és felváltás kettesbe. Tempósan kell a pálya végéhez menni. Mikor az utolsó kettes bólya között áthaladsz, akkor visszaváltasz egyesbe és lassítasz. Ezt pl fékkel érdemes nyilván, de ha kicsit kuplungolsz akkor sem lesz baj. A lényeg, hogy az első nyolcas közepétől már nem fékezhetsz. Ha túl lassan mész, le kell raknod a lábad, az bukta. HA túl gyorsan, akkor nem tudsz kettő nyolcast megcsinálni. A titka egyszerű, a rajz nem a legjobb, ugyanis érdemes a pálya teljes szélét kihasználni. Tehát már az első nyolcas előtt is lehúzódhatsz balra és nagy ívben könnyű megcsinálni.  A második nyolcas után vissza kell tenni kettesbe és tempósan szlalomozva visszamenni, megállni első kerékkel a két vonal közt. Bukás jár tehát ha:
  • elhagyod a pálya területét
  • felborulsz (láttam egy ilyet is)
  • kihagysz egy bólyát
  • nekimész egy bólyának
  • leteszed a lábad
  • nem gyorsítasz fel kellően
  • nem tudsz a végén helyesen megállni a vonalak közt
És akkor jöjjön a 3. feladat, a gyors manőver:

Rutinviszga 3. feladat (klikk nagyobb képért)

Hasonló: hátranézéssel, indexel elindulsz. Itt még tempósabban kell menni, 3-asig fel kell váltani, majd a vége előtt vissza egyesbe. Megfordulsz és vissza szintén 3-as, száraz időben elvileg 40-45km/h fölé kell gyorsulnod, majd még a szokott hely előtt intenzíven fékezve megállnod, mindkét féket használva!

Bukás van, ha:
  • elhagyod a pályát
  • felborulsz
  • bólyának ütközöl
  • leteszed a lábad
  • nem gyorsítasz fel az előírt sebességre
  • távolabbról kezded meg az intenzív fékezést
  • az előírt fékúton nem tudsz megállni
  • ha fékezésnél nem használod együttesen a két féket
Igazság szerint van még egy feladat vizsgán: a nyolcastolás. Ha nincs korábbi A1-es vagy A korlátos jogsid, akkor bizony tuti nem fogod megúszni:

Rutinvizsga, 0.feladat, nyolcas tolása





Annyit kell tenned, hogy a motor mellé állsz és a rajzon látható módon körbetolod a paripát. Ha pl a motor már ott várna,akkor azért ellenőrizd hogy ne legyen sebességben, mert akkor nem moccan és negatívan veheti ki magát a dolog. :)
Itt is vannak bukta kritériumok természetesen, vagyis ha nem tudod:
  • a mocit a támasztólábról leemelni
  • megtartni és ezért felborul
  • a nyolcas vonalán végigtolni
  • visszaállítani a támasztólábára

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése