Rutinviszga 1. feladat |
Alap dolgok:
Sok egyéb magyarázat nincs az egyes feladathoz, arra figyelj, hogy elindulás előtt is jelezz irányt és nézz el hátra a bal vállad felett! Ezt minden irányjelzés előtt meg kell tenni, különben a vizsga biztos morcos lehet. Nekem még oda is szólt,hogy rendesen fordítsam ki a fejem, különben nem fogom látni rendesen a hátulról jövőt. Sanyi azt mondta, egyesben menjünk végig, majd a hosszú egyenes alagút után fel kell váltani kettesbe. Megállni úgy kell az utolsó négy bólya között, hogy az első kerék a két vonal közt legyen. Erre kb 2 kör után rájössz, hogy hol és hogyan állj meg, hogy ott legyen a kerék. Vagy egyszer gurítsd magad jó helyre, és nézd meg a sár védőt hogy kb hol is áll. Megállni lehet kettesben, de vizsgán szépen vissza kell rakni N-be, leszállni, és odatolni a következő feladathoz. Órákon mi csak "átrollereztünk" és kész. Ne menjen vele az idő. Gyakorlati tipp, hogy már az elején válts fel kettesbe, mert egyesben minden motor ugrálós, kapós. Kettesben könnyebb a feladat és arra nincs kikötés, hogy ne mehetnél kettesben. Arra viszont van és bukás ha:
- a pályán ha az előtted haladó is az egyes feladatot gyakorolja, akkor mehetsz utána te is. Itt ugye nincs keresztező útvonal. Kérdezd meg tőle, hogy melyiken fog menni, vagy győződj meg róla, hogy tuti azt csinálja! Ha indulás után veszed észre, hogy mégiscsak a kettes csinálja pl, akkor te is csináld a kettest! Rgyéb esetben meg kell várni az előtted haladót, hogy visszaérjen!
- A kettes feladatot (később) egyszerre csinálhatja két ember is, úgy hogy közvetlen mennek egymás után. Ha egyik kicsit lassú vagy bénázik, akkor a nyolcasoknál összeakadhatnak, ilyenkor illik neki, kiállni.
- A hármas feladatnál is csak egy ember megy. Ugyan itt sincs keresztező útvonal, de a nagy tempó miatt érdemes megvárni az előzőt, ez úgyis a leggyorsabb gyakorlat.
Sok egyéb magyarázat nincs az egyes feladathoz, arra figyelj, hogy elindulás előtt is jelezz irányt és nézz el hátra a bal vállad felett! Ezt minden irányjelzés előtt meg kell tenni, különben a vizsga biztos morcos lehet. Nekem még oda is szólt,hogy rendesen fordítsam ki a fejem, különben nem fogom látni rendesen a hátulról jövőt. Sanyi azt mondta, egyesben menjünk végig, majd a hosszú egyenes alagút után fel kell váltani kettesbe. Megállni úgy kell az utolsó négy bólya között, hogy az első kerék a két vonal közt legyen. Erre kb 2 kör után rájössz, hogy hol és hogyan állj meg, hogy ott legyen a kerék. Vagy egyszer gurítsd magad jó helyre, és nézd meg a sár védőt hogy kb hol is áll. Megállni lehet kettesben, de vizsgán szépen vissza kell rakni N-be, leszállni, és odatolni a következő feladathoz. Órákon mi csak "átrollereztünk" és kész. Ne menjen vele az idő. Gyakorlati tipp, hogy már az elején válts fel kettesbe, mert egyesben minden motor ugrálós, kapós. Kettesben könnyebb a feladat és arra nincs kikötés, hogy ne mehetnél kettesben. Arra viszont van és bukás ha:
- elhagyod a pálya területét
- felborulsz
- elrontod az útvonalat vagy kihagysz egy kúpot
- nekimész egy bólyának
- menet közben leteszed a lábad
- a folyosóban gyors voltál (min 8s kell legyen az út)
- nem jó helyen állsz meg
- ha kétszer is fokozatba kapcsolt mocit akarsz beindítani
- kétszer kezelési hiba miatt vagy zárt benzincsap miatt áll le a motorod
- kétszer is elmulasztod az irányjelzést vagy körültekintést
A videót párom rögzítette az első órámon, az egyik én vagyok, elég könnyű kitalálni melyik. Ha nem, akkor később ha olvasol, akkor a bukóm tuti beazonosít. :)
Nekem nagyon hasznos volt ez a leírás, sajnos az én oktatóm kb. semmit nem magyarázott el eddig, de még 1 kósza tippet se kaptam :(
VálaszTörlésSzia! A http://gyurxi.hu oladalamon még van újabb bejegyzés. Ha megcsinaltad a jogsitakkor MINDENKÉPPEN menj el motorvezetési tréningre. Engem egyszer megmentett az amit tanultam. Pl safety-hungary a Kozma utcában. Bőven megéri azt a 50 rongyot. A jogsi árához képest fele annyi de kb 8xannyit megtanitanak.
Törlés